S-a ajuns la 500 semnături
Către: Primaria Municipiului Ploiești, Primarul Municipiului Ploiești, dl. Andrei Volosevici, Consiliul Local al Municipiului Ploiești, SC Transport Călători Express SA Ploiești
Salvarea vehiculelor de transport public istorice din Ploiești - 2024
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public din Ploiești - 2024
TransPloiești, site dedicat transportului public din Ploiești, fondat în 2011, dorește să atragă atenția ploieștenilor și nu numai în legătură cu petiția privind salvarea vehiculelor istorice de transport public din Ploiești.
Forumul TransPloiești solicită autorităților competente atât din cadrul Primăriei Municipiului Ploiești, cât și din cadrul SC Transport Călători Express SA Ploiești următoarele:
- să oprească imediat procesul de casare al troleibuzului Neoplan N6121 cu numărul de parc #5911 (fost număr de înmatriculare Ploiești PH 916) aflat în continuare în depoul de troleibuze ”Pod Înalt” al SC Transport Călători Express SA Ploiești și să îl conserve/restaureze cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;
- să oprească imediat procesul de casare al troleibuzului ROCAR 312E cu numărul de parc #5205 (număr de înmatriculare Ploiesti 1-005) aflat în continuare în depoul de troleibuze ”Pod Înalt” al SC Transport Călători Express SA Ploiești și să îl conserve/restaureze cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;
- să continue conservarea tramvaielor istorice Lohner #5000 împreună cu remorca sa, a V3A-93M-FAUR #051, a Timiș #5008, precum și a plugului #5060 în înteriorul halelor depoului de tramvaie al SC Transport Călători Express SA Ploiești cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;
- să precizeze care sunt piesele necesare recondiționării tramvaiului V3A-93M-FAUR #051, astfel încât să putem realiza o strângere de fonduri în acest sens;
- să continue conservarea autobuzelor Ikarus 280 #2160 și #2185 în interiorul halelor autobazei SC Transport Călători Express SA Ploiești cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;- identificarea unui spațiu dedicat vehiculelor menționate mai sus în cadrul SC Transport Călători Express SA Ploiești în vederea expoziției acestora.
Mai jos vă prezentăm o listă de vehicule ce au fost conservate inițial pentru muzeu, însă decizia din urmă a fost casarea lor:
Autobuze:
- MAN SG192 (#2180 și #2181, casate în 2005);
- DAC 117 UDM (#2270, casat în 2007/2008);
- DAC 112 UDM (ultimele 3 exemplare au fost casate în 2015-2016);
- Ikarus 260 (ultimele exemplare au fost casate în 2021).
Troleibuze:
- Rocar 312E cu număr de inventar #5203 (ex număr de înmatriculare Ploiești 1-003) casat în 2018;
- Berliet ER100 cu număr de inventar #5208 (ex număr de înmatriculare Ploiești 1-008) casat în 2018;
- FBW 91-GTS - toate cele 15, #5211-#5225, au fost casate în 2018.
Troleibuzele Rocar 312E și Berliet ER100 au marcat înființarea transportului public cu troleibuze din Municipiul Ploiești, în timp ce FBW 91-GTS au marcat dezvoltarea acestuia, odată cu achiziționarea acestora, linia 244 fiind deschisă publicului călător.
Tramvaie:
- V3A Clasic - toate cele 30 de modele casate în 2000-2003;
- Timiș - toate cele 32 de vagoane (dintre care 16 vagoane remorcă) retrase în 2003; ultimul cuplu rămas, #013+#413, a fost casat în 2009.
Asemenea troleibuzelor menționate mai sus, tramvaiele V3A și Timiș au marcat înființarea transportului public electric.
Aceasta este doar o scurtă listă a vehiculelor recent casate.
Scopul final?
Atât TransPloiești, cât și pasionați ai vehiculelor din țară, respectiv Europa, ne dorim înființarea unui muzeu al vehiculelor SC Transport Călători Express SA Ploiești unde aceste vehicule să își revendice locul meritat în istorie.
Acest proiect însă nu poate fi realizat dacă vehicule care au făcut istorie în acest municipiu sunt valorificate la fier vechi.
Participă și tu!
În acest sens, apelăm la înțelegerea persoanelor în măsură să ia aceste decizii de a stopa efectiv orice măsură de casare a ultimelor vehicule istorice din Municipiul Ploiești.
Mai mult de atât, o petiție a fost creată cu acest scop: SEMNEAZĂ ȘI TU!
Avem nevoie de dezvoltarea acestei culturi. Orașe din toată lumea, inclusiv din România, au reușit să restaureze vehiculele lor istorice, chiar să construiască muzee/spații alocate acestora (exemple: Timișoara, Iași, București).
TransPloiești așteaptă cu interes răspunsul autorităților menționate în prima pagină cu privire la:
1. Conservarea vehiculelor menționate mai sus;
2. Identificarea unui spațiu în vederea construirea unui muzeu de vehicule al SC TCE SA.
De ce este important?
Scopul final?
Atât TransPloiești, cât și pasionați ai vehiculelor din țară, respectiv Europa, ne dorim înființarea unui muzeu al vehiculelor SC Transport Călători Express SA Ploiești unde aceste vehicule să își revendice locul meritat în istorie.
Acest proiect însă nu poate fi realizat dacă vehicule care au făcut istorie în acest municipiu sunt valorificate la fier vechi.
Participă și tu!
În acest sens, apelăm la înțelegerea persoanelor în măsură să ia aceste decizii de a stopa efectiv orice măsură de casare a ultimelor vehicule istorice din Municipiul Ploiești.
Mai mult de atât, o petiție a fost creată cu acest scop: SEMNEAZĂ ȘI TU!
Avem nevoie de dezvoltarea acestei culturi. Orașe din toată lumea, inclusiv din România, au reușit să restaureze vehiculele lor istorice, chiar să construiască muzee/spații alocate acestora (exemple: Timișoara, Iași, București).