S-a ajuns la 500 semnături
Către: Primăria și CL Brașov
Opriți motoarele, redați Brașovului aerul de munte!
Cerem Primăriei și CL:
1. Implementarea unor măsuri care să impună respectarea permanentă de către conducătorii auto a limitei de 50 de km/h.
2. Implementarea unei campanii de conștientizare și educare în legătură cu pericolul pe care îl reprezintă poluarea aerului și poluarea sonoră pentru sănătate, mai ales pentru sănătatea copiilor, precum și cu efectele folosirii excesive a autoturismelor personale, atît pentru comunitate cît și pentru posesorii acestora.
3. Sancționarea permanentă cu amenzi - conform legii - a conducătorilor auto care parchează pe trotuare sau care nu plătesc parcarea în locurile publice amenajate.
4. Interzicerea circulației rutiere pentru autoturisme în centrul vechi, cu excepția riveranilor și a transportului pentru aprovizionare.
5. Mărirea numărului de autobuze de dimensiuni mici în centrul vechi pentru a răspunde nevoilor crescute de transport odată cu interzicerea circulației auto.
6. Suplimentarea parcului auto RATBV (inclusiv cu autobuze cu motoare mai vechi și necasate), astfel încît timpul de așteptare să scadă la maximum 7 minute indiferent de zi, oră, rută.
7. Majorarea de cel puțin 4 ori a impozitului pe a doua mașină.
8. Implementarea unui impozit local suplimentar pentru autoturismele mai vechi de 8 ani, pentru cele cu motor diesel, pentru cele cu motor peste 1999 cm cubi și pentru cele cu sisteme de evacuare modificate care produc noxe sau zgomot peste limita admisă de lege.
9. Realizarea unor benzi pentru biciclete și trotinete continue conforme cu normele în vigoare care să traverseze orașul pe cel puțin două rute, astfel încît cetățenii să poată folosi aceste mijloace de deplasare pentru transportul personal zilnic. Ca alternativă, realizarea unor rute ciclabile care să traverseze orașul prin rezervarea pentru circulația bicicletelor a unor străzi paralele cu cele principale, unde este posibil.
10. Realizarea unor lucrări de lățire a trotuarelor, începînd cu readucerea la vechile dimensiuni a trotuarelor îngustate în ultimii 20 de ani.
1. Implementarea unor măsuri care să impună respectarea permanentă de către conducătorii auto a limitei de 50 de km/h.
2. Implementarea unei campanii de conștientizare și educare în legătură cu pericolul pe care îl reprezintă poluarea aerului și poluarea sonoră pentru sănătate, mai ales pentru sănătatea copiilor, precum și cu efectele folosirii excesive a autoturismelor personale, atît pentru comunitate cît și pentru posesorii acestora.
3. Sancționarea permanentă cu amenzi - conform legii - a conducătorilor auto care parchează pe trotuare sau care nu plătesc parcarea în locurile publice amenajate.
4. Interzicerea circulației rutiere pentru autoturisme în centrul vechi, cu excepția riveranilor și a transportului pentru aprovizionare.
5. Mărirea numărului de autobuze de dimensiuni mici în centrul vechi pentru a răspunde nevoilor crescute de transport odată cu interzicerea circulației auto.
6. Suplimentarea parcului auto RATBV (inclusiv cu autobuze cu motoare mai vechi și necasate), astfel încît timpul de așteptare să scadă la maximum 7 minute indiferent de zi, oră, rută.
7. Majorarea de cel puțin 4 ori a impozitului pe a doua mașină.
8. Implementarea unui impozit local suplimentar pentru autoturismele mai vechi de 8 ani, pentru cele cu motor diesel, pentru cele cu motor peste 1999 cm cubi și pentru cele cu sisteme de evacuare modificate care produc noxe sau zgomot peste limita admisă de lege.
9. Realizarea unor benzi pentru biciclete și trotinete continue conforme cu normele în vigoare care să traverseze orașul pe cel puțin două rute, astfel încît cetățenii să poată folosi aceste mijloace de deplasare pentru transportul personal zilnic. Ca alternativă, realizarea unor rute ciclabile care să traverseze orașul prin rezervarea pentru circulația bicicletelor a unor străzi paralele cu cele principale, unde este posibil.
10. Realizarea unor lucrări de lățire a trotuarelor, începînd cu readucerea la vechile dimensiuni a trotuarelor îngustate în ultimii 20 de ani.
De ce este important?
De cîțiva ani buni, aerul de munte al Brașovului este istorie. Oricine petrece mai mult de 2-3 săptămîni în oraș sau doar intră pe un site de specialitate află că traficul rutier supraaglomerat (în principal) creează prezența în atmosferă a pulberilor provenite de la gazele de eșapament, pulberi care sînt extrem de nocive. Prin măsuri coerente cu costuri mici sau chiar fără costuri, aproape fără lucrări de infrastructură, doar prin asumarea unor decizii posibil nepopulare, dar sănătoase (în cel mai simplu sens al cuvîntului) care nu au nevoie de studii de fezabilitate, situația se poate îmbunătăți în doar cîteva săptămîni sau chiar zile. Trebuie să înțelegem că folosirea fără sens a mașinii personale dăunează grav sănătății comunității, în primul rînd sănătății copiilor noștri, care sînt cei mai vulnerabili.