Skip to main content

Către: Primăria Cluj-Napoca, Compania de Transport Public Cluj-Napoca

Mai multe troleibuze pentru un oraș Cluj-Napoca mai curat

În prezent în municipiul Cluj-Napoca circulă în medie la ore de vârf 54 de troleibuze pe cele 11 linii de troleibuz existente (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 14, 23 și 25). În tot acest timp parcul CTP Cluj-Napoca numără numai puțin de 132 de troleibuze funcționale, deci mai mult decât dublul necesarului zilnic. 8 troleibuze Solaris achiziționate pe parcursul anului 2019 nu au ieșit deloc pe traseu până în prezent. De asemenea 42 de troleibuze cu podea joasă dintre care 15 articulate stau în garaj de aproape un an de zile neavând pe ce rute să circule.
În aceste condiții cu niște investiții minime pentru extinderea rețelei de troleibuz pe străzile Liviu Rebreanu, Aleea Băișoara și zona Pasajului Mărăști s-ar putea electrifica linile 33, 34 și 48. Proiectul există, însă trenează fără niciun motiv de luni bune.
De asemenea o extindere vitală prevăzută și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este cea spre cartierul Zorilor pe traseul Calea Turzii-Strada Observator ceea ce ar duce la electrificarea linilor 35, 46B și 50, linile 35 și 46B reprezentând principalele linii spre Cartierul Zorilor un cartier cu o densitate mare a populației atât datorită blocurilor de locuințe cât și a căminelor studențești din Campusul Observator.
În plus prin reactivarea liniei de la Aeroport până în zona Pasajului Dezmir s-ar putea electrifica și linia 8.
Nu în ultimul rând o extindere extrem de importantă ar fi pe sectorul Grăini Mănăștur – Calea Florești – Strada Bucium/Vivo Cluj Napoca. Astfel 3 linii extrem de importante de autobuz 9, 24 și 24B ar putea electrificate. Linia 24B este una dintre cele mai aglomerate linii de pe axa est-vest.
Toate extinderile enumerate mai sus sunt prevăzute în Planul de Mobilitate Urbane durabilă astfel fiind perfect compatibile cu un proiect din finanțare europeană care să conțină toate lucrările necesare.

De ce este important?

Toate liniile enumerate mai sus circulă într-o proporție covârșitoare pe sub fire de troleibuz. Cu aceste investiții în rețea, aceste linii ar aduce cel puțin 60 de troleibuze suplimentare în trafic care ar înlocui 60 de autobuze poluante, implicit am respira un aer mai curat, iar costurile de exploatare ar scădea considerabil ceea ce ar putea duce chiar la o ieftinire a titlurilor de călătorie.
Semnați pentru extinderea rețelei de troleibuz!

Cluj-Napoca, România

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Actualizări

2020-11-27 19:08:38 +0200

S-a ajuns la 100 semnături

2020-11-23 14:49:28 +0200

S-a ajuns la 50 semnături

2020-11-23 12:41:05 +0200

S-a ajuns la 25 semnături

2020-11-23 11:56:01 +0200

S-a ajuns la 10 semnături