S-a ajuns la 10 semnături
Către: Conducerii CFR Călători
Distanțarea fizică în tren nu ar trebui să fie un moft
Într-un context în care se impune să existe o distanțare fizică de minim 2 metri, CFR Călători nu pare să țină cont de acest lucru. Motivele sunt, citându-i pe Dan Costescu, Directorul CFR Călători și Adrian Vlaicu, purtătorul de cuvânt al CFR Călători, următoarele:
Dan Costescu: ”Nicăieri în Europa la această dată nu se vând locuri distanţate. Toate administrațiile de cale ferată vând locuri unul lângă altul, sistemul internațional coordonat de Deutsche Bahn vinde bilete unul lângă altul.” - știre completă aici: https://bit.ly/3frNmES
Adrian Vlaicu: ”În momentul în care s-au reintrodus cursele internaţionale, toată Europa aplică regula vânzării locurilor integrale în tren, iar noi suntem legaţi pe un sistem european de vânzare locuri. Intrând în starea de alertă, unde purtarea măştii este obligatorie, se merge pe sitemul european de rezervare locuri.” - știre completă aici: https://bit.ly/39Sg2Wm
Așa este. Nicăieri în Europa nu se vând locuri distanțate, dar totodată, nicăieri în Europa normalitatea nu înseamnă: ”nu ajung la cât am stabilit pentru că sunt blocat în Ploiești pentru că locomotiva e stricată” din nou, și din nou, și din nou și alte exemple de acest fel.
Nicăieri în Europa nu se vând locuri distanțate, dar de ce asta înseamnă că automat trebuie să facem și noi asta și nu putem veni cu o propunere prin care să venim în sprijinul călătorilor pentru a ne asigura că nu vorbim despre supraaglomerare în tren? Fiecare țară cu cetățenii ei, dar mai ales, fiecare țară cu alternativele ei. Spre deosebire de alte țări din Europa, România nu dispune de infrastructura necesară pentru a avea o multitudine de alternative. Mai mult decât atât, chiar nu credem că dacă se dorește evitarea supraaglomerării în trenuri cu scopul protejării călătorilor, dar și a angajaților CFR, ”Europa” nu va oferi aprobările necesare acestui fapt.
Cu privire la ce transmite purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Adrian Vlaicu, putem doar spune că are dreptate. Însă, dacă se dorește cu adevărat rezolvarea problemei, putem vorbi și despre ”Protocolul feroviar COVID-19” cu recomandările pentru reluarea în siguranță a serviciilor feroviare în Europa, pus la dispoziție de către Agenția pentru Căile Ferate a UE care spune că ”este responsabilitatea fiecărui stat membru al UE, împreună cu companiile feroviare, să adopte și să pună în aplicare contramăsurile la COVID-19, în special în ceea ce privește regulile impuse pentru a reduce riscul de răspândire a virusului” precum și recomandarea explicită cu privire la implementarea de strategii proprii care să reducă supraaglomerarea. (Protocolul feroviar COVID-19: https://bit.ly/3fqhpg8)
Este, într-adevar, mult mai simplu să luăm totul de-a gata și să arătăm cu degetul către Europa/UE, însă dacă prioritară este sănătatea cetățenilor români, soluții se pot găsi. Un stat este format din cetățeni și aceștia își doresc distanțare fizică în trenuri.
Un alt motiv invocat este lipsa vagoanelor. Soluția deja există și este recomandată chiar de CFR Călători: ”Recomandăm tuturor cumpărarea biletelor din timp, pentru a avea o predictibilitate a cererii, inclusiv a persoanelor care au abonamente și autorizații, și pentru a ne putea astfel dimensiona cât mai bine suplimentarea trenurilor cu vagoane la numărul de locuri solicitat.”
În acest caz vorbim despre un efort din ambele părți. Dacă ne dorim distanțare fizică, ne asumăm responsabilitatea de a ne lua biletele cu mai mult timp înainte. În cazul in care acest lucru nu va fi posibil, vom face la fel ca până acum și ne vom lua biletele cu câteva minute înainte, însă va exista riscul de a nu mai fi locuri disponibile. Dacă de la casă ni se transmite că nu mai sunt locuri, călătorul va găsi soluții alternative. Soluția nu este urcarea în tren fără bilet.
Pentru a evita riscurile de răspândire a noului coronavirus (COVID-19) este nevoie de o colaborare între cetățeni și CFR Călători. Este dificil să ne învățăm deodată să achiziționăm biletele din timp, însă totul este dificil în această perioadă și ne-am dat seama că avem capacitatea de a ne adapta. Dacă ne dorim distanțare fizică în tren, aceasta este soluția. Noi, călătorii respectăm această parte de înțelegere, iar CFR Călători va respecta partea lor de înțelegere - va exista un loc liber între oameni, în tren.
Dan Costescu: ”Nicăieri în Europa la această dată nu se vând locuri distanţate. Toate administrațiile de cale ferată vând locuri unul lângă altul, sistemul internațional coordonat de Deutsche Bahn vinde bilete unul lângă altul.” - știre completă aici: https://bit.ly/3frNmES
Adrian Vlaicu: ”În momentul în care s-au reintrodus cursele internaţionale, toată Europa aplică regula vânzării locurilor integrale în tren, iar noi suntem legaţi pe un sistem european de vânzare locuri. Intrând în starea de alertă, unde purtarea măştii este obligatorie, se merge pe sitemul european de rezervare locuri.” - știre completă aici: https://bit.ly/39Sg2Wm
Așa este. Nicăieri în Europa nu se vând locuri distanțate, dar totodată, nicăieri în Europa normalitatea nu înseamnă: ”nu ajung la cât am stabilit pentru că sunt blocat în Ploiești pentru că locomotiva e stricată” din nou, și din nou, și din nou și alte exemple de acest fel.
Nicăieri în Europa nu se vând locuri distanțate, dar de ce asta înseamnă că automat trebuie să facem și noi asta și nu putem veni cu o propunere prin care să venim în sprijinul călătorilor pentru a ne asigura că nu vorbim despre supraaglomerare în tren? Fiecare țară cu cetățenii ei, dar mai ales, fiecare țară cu alternativele ei. Spre deosebire de alte țări din Europa, România nu dispune de infrastructura necesară pentru a avea o multitudine de alternative. Mai mult decât atât, chiar nu credem că dacă se dorește evitarea supraaglomerării în trenuri cu scopul protejării călătorilor, dar și a angajaților CFR, ”Europa” nu va oferi aprobările necesare acestui fapt.
Cu privire la ce transmite purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Adrian Vlaicu, putem doar spune că are dreptate. Însă, dacă se dorește cu adevărat rezolvarea problemei, putem vorbi și despre ”Protocolul feroviar COVID-19” cu recomandările pentru reluarea în siguranță a serviciilor feroviare în Europa, pus la dispoziție de către Agenția pentru Căile Ferate a UE care spune că ”este responsabilitatea fiecărui stat membru al UE, împreună cu companiile feroviare, să adopte și să pună în aplicare contramăsurile la COVID-19, în special în ceea ce privește regulile impuse pentru a reduce riscul de răspândire a virusului” precum și recomandarea explicită cu privire la implementarea de strategii proprii care să reducă supraaglomerarea. (Protocolul feroviar COVID-19: https://bit.ly/3fqhpg8)
Este, într-adevar, mult mai simplu să luăm totul de-a gata și să arătăm cu degetul către Europa/UE, însă dacă prioritară este sănătatea cetățenilor români, soluții se pot găsi. Un stat este format din cetățeni și aceștia își doresc distanțare fizică în trenuri.
Un alt motiv invocat este lipsa vagoanelor. Soluția deja există și este recomandată chiar de CFR Călători: ”Recomandăm tuturor cumpărarea biletelor din timp, pentru a avea o predictibilitate a cererii, inclusiv a persoanelor care au abonamente și autorizații, și pentru a ne putea astfel dimensiona cât mai bine suplimentarea trenurilor cu vagoane la numărul de locuri solicitat.”
În acest caz vorbim despre un efort din ambele părți. Dacă ne dorim distanțare fizică, ne asumăm responsabilitatea de a ne lua biletele cu mai mult timp înainte. În cazul in care acest lucru nu va fi posibil, vom face la fel ca până acum și ne vom lua biletele cu câteva minute înainte, însă va exista riscul de a nu mai fi locuri disponibile. Dacă de la casă ni se transmite că nu mai sunt locuri, călătorul va găsi soluții alternative. Soluția nu este urcarea în tren fără bilet.
Pentru a evita riscurile de răspândire a noului coronavirus (COVID-19) este nevoie de o colaborare între cetățeni și CFR Călători. Este dificil să ne învățăm deodată să achiziționăm biletele din timp, însă totul este dificil în această perioadă și ne-am dat seama că avem capacitatea de a ne adapta. Dacă ne dorim distanțare fizică în tren, aceasta este soluția. Noi, călătorii respectăm această parte de înțelegere, iar CFR Călători va respecta partea lor de înțelegere - va exista un loc liber între oameni, în tren.
De ce este important?
Pentru că este important să luăm atitudine. Împreună putem face acest lucru să se întâmple. Nu mai putem merge pe principiul: ”las-o ma că merge așa” în context de pandemie. Semnează și tu și invită-ți și pe prietenii tăi să o facă!