S-a ajuns la 100 semnături
Către: Vasilică Potecă, Prefectul județului Hunedoara
Cere Prefectului să asigure accesul tuturor copiilor Hunedoarei la învățământul on-line
Tablete pentru copii, laptopuri pentru profesori!
Prin prezenta solicităm Prefectului, ca reprezentant și responsabil guvernamental pentru județul Hunedoara să se asigure că toate gospodăriile din județ au sursă de curent electric funcțională. Solicităm să se ocupe direct de implementarea Ordinului de Ministru la nivelul tuturor localităților din județul Hunedoara și să se implice în achiziționarea de tablete pentru toți copiii ce provin din medii defavorizate. Solicităm de asemenea să se implice astfel încât toți profesorii să aibă tablete sau laptop-uri cu care să desfășoare activitățile de predare și învățare în on-line.
Prin prezenta solicităm Prefectului, ca reprezentant și responsabil guvernamental pentru județul Hunedoara să se asigure că toate gospodăriile din județ au sursă de curent electric funcțională. Solicităm să se ocupe direct de implementarea Ordinului de Ministru la nivelul tuturor localităților din județul Hunedoara și să se implice în achiziționarea de tablete pentru toți copiii ce provin din medii defavorizate. Solicităm de asemenea să se implice astfel încât toți profesorii să aibă tablete sau laptop-uri cu care să desfășoare activitățile de predare și învățare în on-line.
De ce este important?
Copiii Hunedoarei au drepturi egale la educație!
Pandemia de Covid și starea de urgență instaurată pentru două luni de zile au un impact asupra întregii vieți, de la cea personală la cea socială și economică, de la cea educațională la cea de sănătate.
În contextul ridicării restricțiilor, al încercării revenirii la activitățile de zi cu zi, o temă care trebuie abordată cu seriozitate atât la nivel de administrație centrală, dar mai ales la nivel de administrație locală, este cea a educației, fie prin redeschiderea școlilor, fie prin adaptarea tuturor actorilor implicați (profesori, părinți, copii) la alternativa educației on-line.
În acest sens, Ministerul Educației, prin Ordin de Ministru, pregătește o adaptare a procesului de educație la condiții deosebite, precum cea creată de pandemie. Un pas mic, dar important, este cel de a obliga profesorii să adopte metode de predare on-line, apelând la platforme specializate.
Se ridică însă întrebarea: câți copii sau profesori își permit să aibă tablete, laptopuri sau computere care să faciliteze un astfel de demers?
Cum se poate asigura accesul tuturor copiilor, în mod egal, la aceste metode noi de predare, atâta timp cât situația materială a multor familii din județ nu permite achiziția unor astfel de echipamente ? Cum se elimină discriminarea astfel apărută și cum se asigură accesul egal la educație ?
Soluții există!
Sunt deja exemple de bune practici în țară al unor autorități locale care au luat măsuri pentru dotarea copiilor și profesorilor cu tablete. Au renunțat astfel la cheltuieli inutile, cum ar fi „Zilele orașului, comunei sau satului” iar banii i-au redirecționat către achiziția de tablete care au fost date spre folosință copiilor și cadrelor didactice.
Digitalizarea învățământului românesc trebuie să continue și după ce pandemia va fi învinsă! Viitorul trebuie să înceapă de azi, iar educația e baza pentru viitor! Nimănui nu-i trebuie refuzat accesul la viitor!
Fii alături de noi în acest demers și semnează petiția!
Pandemia de Covid și starea de urgență instaurată pentru două luni de zile au un impact asupra întregii vieți, de la cea personală la cea socială și economică, de la cea educațională la cea de sănătate.
În contextul ridicării restricțiilor, al încercării revenirii la activitățile de zi cu zi, o temă care trebuie abordată cu seriozitate atât la nivel de administrație centrală, dar mai ales la nivel de administrație locală, este cea a educației, fie prin redeschiderea școlilor, fie prin adaptarea tuturor actorilor implicați (profesori, părinți, copii) la alternativa educației on-line.
În acest sens, Ministerul Educației, prin Ordin de Ministru, pregătește o adaptare a procesului de educație la condiții deosebite, precum cea creată de pandemie. Un pas mic, dar important, este cel de a obliga profesorii să adopte metode de predare on-line, apelând la platforme specializate.
Se ridică însă întrebarea: câți copii sau profesori își permit să aibă tablete, laptopuri sau computere care să faciliteze un astfel de demers?
Cum se poate asigura accesul tuturor copiilor, în mod egal, la aceste metode noi de predare, atâta timp cât situația materială a multor familii din județ nu permite achiziția unor astfel de echipamente ? Cum se elimină discriminarea astfel apărută și cum se asigură accesul egal la educație ?
Soluții există!
Sunt deja exemple de bune practici în țară al unor autorități locale care au luat măsuri pentru dotarea copiilor și profesorilor cu tablete. Au renunțat astfel la cheltuieli inutile, cum ar fi „Zilele orașului, comunei sau satului” iar banii i-au redirecționat către achiziția de tablete care au fost date spre folosință copiilor și cadrelor didactice.
Digitalizarea învățământului românesc trebuie să continue și după ce pandemia va fi învinsă! Viitorul trebuie să înceapă de azi, iar educația e baza pentru viitor! Nimănui nu-i trebuie refuzat accesul la viitor!
Fii alături de noi în acest demers și semnează petiția!