Skip to main content

Către: Guvernul României

România vrea să pedaleze

România vrea să pedaleze

Îmi doresc ca, în viziunea statului român, bicicleta să se transforme din obiect de recreație în mijloc de transport, adoptând mentalitatea de succes din Olanda.

Asta înseamnă că:
-Pistele pentru bicicletă trebuie să devină o prioritate pentru infrastructura locală și națională. Toate zonele, cartierele și locațiile de interes din orașe trebuie conectate între ele cu piste de bicicletă. Mai departe localitățile periferice de unde face lumea naveta în orașe trebuie conectate cu rețeaua urbană, și eventual, orașele trebuie să fie legate prin "autostrăzi pentru bicicletă".
-Infrastructura trebuie construită la standarde olandeze: puțină vopsea pe străzi nu-i o pistă acceptabilă! Pistele trebuie separate fizic (prin diferențe de înălțime, vegetație sau separatoare solide) de mașini și de trotuare iar străzile trebuie regândite pentru a acomoda această infrastructură. Mai mult decât atât, o rețea de drumuri exclusiv pentru bicicliști trebuie să se dezvolte separat de străzile existente pentru mașini. Unde pistele de biciclete vor intersecta artere rutiere importante trebuie folosit un tunel ori pod pentru biciclete astfel încât cicliștii să nu fie nevoiți să oprească.
-Traficul pentru biciclete trebuie încurajat oferind rute mai scurte și directe decât pentru alte mijloace de transport și acordând prioritate în intersecții bicicletelor, nu mașinilor personale (acest lucru se poate realiza prin semaforizare inteligentă și senzori în pistele de bicicletă).
-În completarea pistelor, trebuie să apară parcări de biciclete în incinta instituțiilor publice, de învățământ și culturale.

Aceste standarde ar trebui definite într-un cadru legal. Pe baza acestui cadru trebuie dezvoltată o strategie națională pentru următorii 10 ani, care să garanteze finanțarea infrastructurii.

De ce este important?

Bicicleta este cel mai eficient mod de transport urban: este mult mai rapidă decât un om dar ocupă mult mai puțin spațiu decât orice autoturism; este foarte economică (costuri mici de achiziție și costuri 0 pentru exploatare), nu poluează aerul, nu produce zgomot și nu creează accidente grave unde există infrastructură bună.

Majoritatea călătoriilor urbane sunt scurte și se realizează fără pasageri. În condițiile acestea bicicleta este cel mai bun mod de transport. Deși opțiuni pentru transport în comun și mașini trebuie să existe, orice oraș de succes nu își permite să nu ofere opțiunea bicicletelor. Este demonstrat că oamenii vor alege din ce în ce mai mult bicicletele dacă există infrastructură de calitate.

Mai este foarte studiat și conclusiv demostrat că adăugând infrastructură pentru mașini nu reduci traficul, ci aduci mai multe mașini! Singura soluție este să le oferi alternative reale oamenilor.

Traficul și poluarea sunt provocări uriașe pe care orașele noastre le au sau le vor avea; pistele de biciclete sunt soluții foarte simple, eficiente și documentate în alte țări.

Dacă înlocuiești o bună parte din mașini cu biciclete, brusc ai mult spațiu pe străzi, pe care îl poți folosi pentru transport public, spații verzi și zone pietonale mai plăcute. Zonele mai plăcute și traficul crescut de biciclete și pietoni încurajează micile afaceri în locuri unde nu aveau succes înainte și cresc dramatic siguranța și calitatea vieții în zonele rezidențiale.

Eliminarea nevoii de a avea un autoturism sporește mobilitatea și independența economică a oamenilor, în special cei defavorizați.

Pistele de biciclete cresc calitatea vieții într-un oraș, stimulează economia locală, reduc poluarea și creează străzi mai sigure, mai plăcute și mai liniștite. Raportul dintre costuri și beneficii este inegalabil.

O infrastructură modernă pentru biciclete nu este un moft, este o prioritate națională dacă ne dorim ca orașele noastre să fie competitive cu cele din Europa!

Actualizări

2021-04-17 16:54:29 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2021-03-17 17:52:54 +0200

S-a ajuns la 25 semnături

2021-03-17 14:13:29 +0200

S-a ajuns la 10 semnături