S-a ajuns la 500 semnături
Către: Primăria Municipiului Iași, Primăria Comunei Valea Lupului, Compania de Transport Public Iași
Vrem traseu minibus CTP: Iași - Valea Lupului
Împreună, Primăria Comunei Valea Lupului, Primăria Municipiului Iași și Compania de Transport Public Iasi pot coopera pentru a înființa un traseu nou metropolitan de midibuze către comuna limitrofa Valea Lupului. În prezent, transportul în interiorul comunei este asigurat exclusiv de SC Pris Com SRL cu microbuze interurbane, nepotrivite pentru acest traseu. Orarul este neatractiv, iar traseul nu ajunge în centru (ci la Gara), și totuși microbuzele sunt pline la orele de vârf. Firma privata trebuie eliminata din comuna și pe traseul propus de noi sa intre CTP Iași, pentru a pătrunde și mai mult în zona metropolitana, asemenea altor societăți din țară (exemple: STB București, CTP Cluj, OTL Oradea, RATBV Brașov, etc).
De ce este important?
- eliminăm firmele private și extindem CTP-ul și mai mult în zona metropolitana;
- frecvența propusă este mult mai mică față de actuala frecvență, deci orar mai atractiv și mai mulți călători;
- capacitatea de transport e mai mare decât în prezent și vehiculele sunt nepoluante prin achiziția cu fonduri europene de midibuze noi electrice din gama 8-8,5 metri (achiziție care poate fi integrata într-o achiziție mai ampla de mai multe midibuze pentru traseele cu flux redus din municipiul Iași și zona metropolitana);
- traseul propus este mai atractiv, legând comuna de centrul orașului (P. Unirii și P. Independenței), față de actualul traseu care leagă comuna doar de Gară;
- orarul este stabil, cunoscut și respectat (față de actualul care nu este respectat chiar mereu), stațiile pot fi dotate cu panouri metalice pe care sunt trecute orarele, față de prezent când orarele pot fi consultate doar în unele stații;
- orarul poate fi văzut și pe aplicația Moovit, dacă pasagerii nu doresc deplasarea pana în stație pentru a-l afla;
- vehiculele pot fi urmărite de către pasageri în timp real pe harta pe aplicația Hereitis, sau pot afla timpii de așteptare tot în timp real folosind aplicația Tranzy;
- elevii Scolii Gimnaziale Prof. M. Dumitriu pot folosi acest traseu pentru deplasarea din comuna la școală, din comuna în oraș sau de la școală în oraș, beneficiind de gratuitatea oferita de CTP elevilor și studenților (în prezent, aceștia beneficiază de gratuitate doar la microbuzul școlar al primăriei care ii aduce din comuna la școală și înapoi, pentru deplasarea în oraș cu microbuzele private ale Pris Com trebuie plătit biletul de 4 lei);
- sistemul tarifar este mai atractiv, fiind propus un preț de 3 lei (întrucât e zona metropolitana), față de 4 lei cât este actualul;
- CTP-ul ar avea mai mulți clienți și astfel un buget mai mare.
- frecvența propusă este mult mai mică față de actuala frecvență, deci orar mai atractiv și mai mulți călători;
- capacitatea de transport e mai mare decât în prezent și vehiculele sunt nepoluante prin achiziția cu fonduri europene de midibuze noi electrice din gama 8-8,5 metri (achiziție care poate fi integrata într-o achiziție mai ampla de mai multe midibuze pentru traseele cu flux redus din municipiul Iași și zona metropolitana);
- traseul propus este mai atractiv, legând comuna de centrul orașului (P. Unirii și P. Independenței), față de actualul traseu care leagă comuna doar de Gară;
- orarul este stabil, cunoscut și respectat (față de actualul care nu este respectat chiar mereu), stațiile pot fi dotate cu panouri metalice pe care sunt trecute orarele, față de prezent când orarele pot fi consultate doar în unele stații;
- orarul poate fi văzut și pe aplicația Moovit, dacă pasagerii nu doresc deplasarea pana în stație pentru a-l afla;
- vehiculele pot fi urmărite de către pasageri în timp real pe harta pe aplicația Hereitis, sau pot afla timpii de așteptare tot în timp real folosind aplicația Tranzy;
- elevii Scolii Gimnaziale Prof. M. Dumitriu pot folosi acest traseu pentru deplasarea din comuna la școală, din comuna în oraș sau de la școală în oraș, beneficiind de gratuitatea oferita de CTP elevilor și studenților (în prezent, aceștia beneficiază de gratuitate doar la microbuzul școlar al primăriei care ii aduce din comuna la școală și înapoi, pentru deplasarea în oraș cu microbuzele private ale Pris Com trebuie plătit biletul de 4 lei);
- sistemul tarifar este mai atractiv, fiind propus un preț de 3 lei (întrucât e zona metropolitana), față de 4 lei cât este actualul;
- CTP-ul ar avea mai mulți clienți și astfel un buget mai mare.