Skip to main content

Către: Guvernul Grindeanu, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Oltenia vrea autostradă!

Cerem reintroducerea autostrăzii Oltenia (Craiova - Pitești) pe lista de priorități, așa cum a fost lăsată de guvernul Cioloș.
În acest moment, Craiova – Pitești nu va fi autostradă, așa cum este prevăzut în Master Planul de Transporturi, ci drum expres: http://www.gds.ro/Local/2017-04-20/autostrada-craiova-pitesti,-marea-rasuceala/

Un drum expres este cu aproximativ 30% mai ieftin (cca. 300 de milioane de euro). Guvernul se laudă că economia merge bine și totuși decide să renunțe la o autostradă pentru a doua cea mai săracă regiune din țară.
Care sunt calculele? Cum se justifică decizia asta? Guvernul anterior a pus Autostrada Oltenia pe lista de priorități pentru a fi realizată cu fonduri UE în perioada 2018 – 2020, iar acum nu mai este posibil?
Economii pe termen scurt? Care sunt costurile și implicațiile economice pe termen lung?
Chiar dacă un drum expres ar urma să fie transformat ulterior în autostradă, cu siguranță costurile vor depăși cu mult diferența de 30% din acest moment.
Și să fim serioși, cine crede că se va mai întâmpla acest lucru în următorii 30-40 de ani?... Practic, mulți dintre noi nu vom mai prinde autostrada sau vom fi prea bătrâni ca să beneficiem de ea.

De ce este important?

O autostradă ar avea implicații uriașe în atragerea de investiții, crearea de noi locuri de muncă, creșterea salariilor, scăderea nivelului poluării (raportat la același număr de mașini), reducerea numărului de decese din accidente etc.

Din păcate cel mai recent accident mortal s-a întâmplat acum 2 zile...
http://www.gds.ro/Local/2017-04-26/carnagiul-de-la-padurea-saru-ingrid,-luca,-mirabela,-petre,-mihai-ingerii-de-pe-drumul-mortii/

Se pare că drumul expres, în felul în care este gândit, este mult mai periculos decât autostrada, curbe strânse pe care nu se va putea circula cu viteză fără riscuri mult mai mari (detalii în link-ul de mai sus).
Practic, fiecare individ care are vreo legătură cu această regiune, indiferent de vârstă sau culoare politică (chiar dacă nu mai locuiește aici) ar avea numai de câștigat din construirea autostrăzii, dar totuși acceptăm resemnați decizia fără să mișcăm un deget.

Dacă ar fi trebuit să învățăm ceva din proteste este că prin implicare chiar putem schimba lucrurile.

Actualizări

2017-04-26 22:25:44 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2017-04-26 20:36:29 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2017-04-26 18:39:22 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2017-04-26 17:55:08 +0300

S-a ajuns la 10 semnături