Skip to main content

Către: Consiliul Județean Constanța & Ministerul Transporturilor

Vreau TRANSPORT METROPOLITAN DECENT !

Dorim ca împreună, să convingem Consiliul Județean Constanța și Primăriile din Zona Metropolitană de necesitatea demarării de urgență a procedurilor pentru asigurarea unui transport decent, eficient și ecologic în Zona Metropolitană Constanța.

Transportul metropolitan pe cale ferată care ar putea să unească foarte ușor localitățile Constanța, Ovidiu, Lumina, Năvodari, Corbu doar refăcând și modernizând infrastructura existentă, mai ales acum, când prioritate pentru Comisia Europeană în exercițiul financiar 2021-2027 sunt investițiile feroviare. Din linia veche de cale ferată, încă în funcțiune se poate crea un traseu nou de doar câțiva kilometri până la Aeroportul Internațional M. Kogălniceanu .

Transportul public rutier GNC / electric și construirea infrastructurii necesare funcționării acestuia se numără printre noile tipuri de investiții care pot fi finanțate prin fonduri europene. Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon are ca solicitanți eligibili autoritățile publice locale din localitățile urbane, contribuția beneficiarului fiind de doar 2% din valoarea eligibilă.

Trenul metropolitan și transportul public rutier GNC / electric vin la pachet cu numeroase beneficii:

-creșterea mobilității forței de muncă în zona metropolitană Constanța;​
-mai mulți turiști cazați în sudul litoralului pot veni mult mai ușor și rapid la obiectivele turistice din nordul litoralului și invers;
-mai puțin trafic rutier cu autoturisme personale în stațiunile de pe litoral, mai puține accidente, mai puțin timp petrecut în ambuteiaje;​
-dezvoltarea economică a regiunii.

Un transport public în condiții civilizate, predictibil, rapid, variat care să te ducă în orice direcție vrei, într-un timp mai redus decât dacă ai călători cu autoturismul personal este unul dintre motivele care stau la baza dezvoltării economice durabile a unei comunități.

Împreună vom reuși!

De ce este important?

Să facem o comparație statistică între Zona metropolitană Cluj și Zona metropolitană Constanța​, dat fiind că la Cluj transportul public rutier este eficient(200 milioane de călătorii / bilete pe an vs. 20 milioane călătorii/bilete la Constanța), iar proiectul de metrou / tren metropolitan este deja în stadiu avansat, urmând să primească finanțarea pentru execuție din PNRR, în timp ce la Constanța nu au fost demarate nici măcar studii de prefezabilitate.

1. Zona metropolitană Cluj:

-Populație: 418.153 de locuitori​
-Suprafață: 1603 km2​
-Densitate: 255 loc./km2​
-Salariul mediu brut - 2020: 6233 lei​
-Forța de muncă-efectiv salariați: 260.461​
-Număr șomeri: 5527​
-Număr de turiști: 253.673​

2.Zona metropolitană Constanța:

-Populație: 490.939 de locuitori​
-Suprafață: 2121,39 km2​
-Densitate: 231,5 loc./km2​
-Salariul mediu brut - 2020: 4955 lei​
-Forța de muncă-efectiv salariați: 186.106​
-Număr șomeri: 7174​
-Număr de turiști: 1.004.521

*Analiză comparativă pe baza datelor furnizate de INS, pentru anul 2020​.

Zone metropolitane precum Cluj, Timișoara, Brașov, Craiova sau Iași pun deja de mult timp accentul pe dezvoltarea stategiilor de mobilitate urbană atât în ceea ce privește transportul public rutier, dar mai ales a transportului public pe cale ferată, respectiv trenuri metropolitane.
Constanța, de ce nu?

Vă mulțumim!

Cum va fi inmânată

Conferință de presă

Aleea Hortensiei numarul 9 G4- 33, Constanța 900858, România

Maps © Stamen; Data © OSM and contributors, ODbL

Linkuri

Actualizări

2019-08-06 13:43:27 +0300

S-a ajuns la 1,000 semnături

2019-08-05 16:48:48 +0300

S-a ajuns la 500 semnături

2019-08-04 22:59:39 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2019-08-04 19:19:19 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2019-08-04 16:07:02 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2019-08-04 15:18:22 +0300

S-a ajuns la 10 semnături