S-a ajuns la 50 semnături
Către: Ministerul Educației
Stop sălilor de detenţie în şcoli-Protejați elevii de Abuz și Stigmatizare!
Prin această petiție, solicităm eliminarea imediată a sălilor de detenție/izolare din școlile din România, care au fost introduse prin noul Statut al elevului.Considerăm că aceste săli reprezintă o măsură ineficientă și potențial abuzivă, având efecte negative asupra sănătății mentale și emoționale a elevilor. Izolarea nu rezolvă cauzele reale ale comportamentului disruptiv și contribuie doar la stigmatizarea și marginalizarea elevilor. De asemenea, această măsură suprasolicită profesorii și riscă să agraveze traumele deja existente în rândul elevilor.
Prin această petiție cerem:
1)Eliminarea sălilor de izolare din toate unitățile școlare din România
2)Implementarea unor măsuri alternative de sprijin educațional și consiliere pentru elevii cu comportamente problematice, care să abordeze cauzele profunde ale dificultăților lor.
3)Introducerea unor programe de formare pentru cadrele didactice, astfel încât aceștia să poată gestiona situațiile dificile din clasă fără a recurge la măsuri punitive și izolare.
Credem că un sistem educațional modern trebuie să fie inclusiv și orientat spre sprijinirea și dezvoltarea elevilor, nu spre marginalizarea lor.
Prin această petiție cerem:
1)Eliminarea sălilor de izolare din toate unitățile școlare din România
2)Implementarea unor măsuri alternative de sprijin educațional și consiliere pentru elevii cu comportamente problematice, care să abordeze cauzele profunde ale dificultăților lor.
3)Introducerea unor programe de formare pentru cadrele didactice, astfel încât aceștia să poată gestiona situațiile dificile din clasă fără a recurge la măsuri punitive și izolare.
Credem că un sistem educațional modern trebuie să fie inclusiv și orientat spre sprijinirea și dezvoltarea elevilor, nu spre marginalizarea lor.
De ce este important?
O astfel de petiție este importantă din mai multe motive:
1)Protecția drepturilor elevilor: Introducerea sălilor de izolare în școli poate încălca drepturile fundamentale ale elevilor, cum ar fi dreptul la o educație egală și la un mediu sigur și lipsit de abuz. Petiția are rolul de a atrage atenția asupra acestor posibile încălcări și de a cere măsuri mai echitabile.
2)Prevenirea stigmatizării: Izolarea elevilor considerați "problema" nu rezolvă cauzele reale ale comportamentelor disruptive și doar contribuie la stigmatizarea acestora. Elevii nu trebuie etichetați sau marginalizați, iar petiția subliniază necesitatea unor soluții care să sprijine dezvoltarea lor.
3)Sănătatea mentală a elevilor: Sălile de izolare pot agrava problemele emoționale și psihologice ale elevilor, conducând la traume pe termen lung. Petiția promovează alternative de sprijin și consiliere, mai degrabă decât măsuri punitive care îi izolează și le intensifică disconfortul emoțional.
4)Abordarea cauzelor reale ale problemelor: Petiția este o ocazie de a cere politici educaționale care să trateze cauzele profunde ale comportamentului disruptiv, cum ar fi dificultățile familiale, problemele emoționale sau dificultățile de învățare, nu doar să ofere soluții superficiale.
5)Responsabilizarea profesorilor și autorităților: Profesorii, deja suprasolicitați, vor fi puși într-o poziție dificilă de a gestiona aceste săli. Petiția solicită soluții eficiente și echitabile, în beneficiul atât al elevilor, cât și al profesorilor, care ar putea altfel fi copleșiți.
6)Promovarea unei educații incluzive și umane: Scopul educației ar trebui să fie formarea și dezvoltarea armonioasă a elevilor, nu pedepsirea sau excluderea acestora. O petiție care cere renunțarea la măsurile de izolare poate ajuta la construirea unui sistem educațional care pune accentul pe sprijin, reabilitare și învățare.
Prin urmare, o astfel de petiție poate iniția un dialog public și legislativ important, obligând autoritățile să reconsidere măsurile care afectează viitorul și bunăstarea elevilor.
1)Protecția drepturilor elevilor: Introducerea sălilor de izolare în școli poate încălca drepturile fundamentale ale elevilor, cum ar fi dreptul la o educație egală și la un mediu sigur și lipsit de abuz. Petiția are rolul de a atrage atenția asupra acestor posibile încălcări și de a cere măsuri mai echitabile.
2)Prevenirea stigmatizării: Izolarea elevilor considerați "problema" nu rezolvă cauzele reale ale comportamentelor disruptive și doar contribuie la stigmatizarea acestora. Elevii nu trebuie etichetați sau marginalizați, iar petiția subliniază necesitatea unor soluții care să sprijine dezvoltarea lor.
3)Sănătatea mentală a elevilor: Sălile de izolare pot agrava problemele emoționale și psihologice ale elevilor, conducând la traume pe termen lung. Petiția promovează alternative de sprijin și consiliere, mai degrabă decât măsuri punitive care îi izolează și le intensifică disconfortul emoțional.
4)Abordarea cauzelor reale ale problemelor: Petiția este o ocazie de a cere politici educaționale care să trateze cauzele profunde ale comportamentului disruptiv, cum ar fi dificultățile familiale, problemele emoționale sau dificultățile de învățare, nu doar să ofere soluții superficiale.
5)Responsabilizarea profesorilor și autorităților: Profesorii, deja suprasolicitați, vor fi puși într-o poziție dificilă de a gestiona aceste săli. Petiția solicită soluții eficiente și echitabile, în beneficiul atât al elevilor, cât și al profesorilor, care ar putea altfel fi copleșiți.
6)Promovarea unei educații incluzive și umane: Scopul educației ar trebui să fie formarea și dezvoltarea armonioasă a elevilor, nu pedepsirea sau excluderea acestora. O petiție care cere renunțarea la măsurile de izolare poate ajuta la construirea unui sistem educațional care pune accentul pe sprijin, reabilitare și învățare.
Prin urmare, o astfel de petiție poate iniția un dialog public și legislativ important, obligând autoritățile să reconsidere măsurile care afectează viitorul și bunăstarea elevilor.