S-a ajuns la 500 semnături
Către: Primar Sector 5 si Ministrul Educatiei
Program orar insuficient - Suplimentare spatii de studiu Liceul Ion Barbu
Stimati domni/Stimate doamne,
Prin prezenta va aducem la cunostinta situatia dificila a Liceului Teoretic “Ion Barbu” din Bucuresti, Sector 5, contradictorie cu legislatia invatamantului preuniversitar in vigoare, unitatea de invatamant functionand in prezent in 3 schimburi orare (i. 8.00-11.40/13.10; ii. 11.45-12.30/15.25-18.25 si iii. 14.45 – 19.10) pentru toate clasele de nivel primar, gimnazial si liceal, cu o durata a orei de curs de 40 minute si pauza de 5 minute.
La momentul actual, unitatea de invatamant functioneaza cu un numar total de 60 clase, cuprinzand trei niveluri de invatamant: primar, gimnazial si liceal. Pentru a putea scolariza toti elevii inscrisi, chiar daca sunt utilizate toate spatiile disponibile, inclusiv doua sali cu mult mai mici decat capacitatea normala, precum si desfiintarea laboratoarelor de specialitate, unitatea a fost nevoita sa modifice programul scolar, repartizand cursurile pe durata a trei schimburi.
Situatia antementionata a fost intampinata incepand cu anul scolar 2023-2024, cand Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti a suplimentat planul de scolarizare existent cu 3 clase pregatitoare, unitatea de invatamant aflandu-se in imposibilitatea de a asigura spatiile de invatamant pentru un program de studiu conform prevederilor legale.
Tinand cont de situatia expusa, noi, parintii elevilor din Liceul Teoretic “Ion Barbu” semnalam urmatoarele:
· Educatia este un drept fundamental, garantat de Constitutia Romaniei (art.32) si Legea Educatiei Nationale si la nivel european de Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene, iar in prezent Statul Roman prin institutiile sale centrale si locale aplica un tratament diferentiat elevilor din acest liceu fata de ceilalti elevi;
· Elevii din acest liceu sunt discriminati fata de ceilalti elevi din sistemul educational romanesc intrucat prin situatia actuala acestia pierd o ora de curs zilnic; nu pot beneficia de aceleasi conditii si acelasi timp de relaxare (din lipsa de spatiu, laboratoare si sali de sport sunt folosite pentru a acomoda numarul mare de elevi);
· Din raspunsurile primite/lipsa raspunsurilor, observam o lipsa de coordonare ale institutiilor statului si un grad redus de importanta acordat problemei semnalate, desi afecteaza minim 5.000 reprezentanti ai comunitatii din sector si capitala, considerand timpul de 2 ani trecut de la semnalarea acestora; situatia nu este singulara, la nivelul sectorului 5 sunt minim inca 3 unitati de invatamant cu probleme similare, in total fiind afectati aproximativ 20.000 reprezentanti ai comunitatii din sector si capitala; trebuie mentionat ca unitatile scolare supraaglomerate sunt situate in aceeasi zona cu un grad ridicat de concentrare (Sebastian – Drumul Sarii – 13 Septembrie - Razoare) si in plina dezvoltara rezidentiala, preconizand ca pe termen mediu si lung este nevoie de o extindere a spatiilor/creare de noi unitati de invatamant pentru a acoperi nevoia educationala;
· Situatia creata impune eforturi financiare suplimentare pentru parinti prin suplimentarea educationala in regim propriu prin sedinte individuale de pregatire pentru a fi in linie cu programa scolara;
Avand in vedere cele de mai sus, va solicitam:
a. introducerea pe ordinea de zi a unei hotarari de Consiliu Local cu alocare bugetara pentru achizitie, mentenanta si intretinere a unui ansamblu modular si introducerea unei linii de investitii in bugetul pentru 2026 care sa prevada costurile aferente. Pentru o imagine clara si actuala asupra situatiei intampinate, ne manifestam intentia de a participa (reprezentantii unitatii de invatamant/parintilor) la consultari inainte de redactarea hotararii.
b. analizarea posibilitatilor de alocare/construire a unui spatiu suplimentar adiacent liceului, pentru acoperirea nevoilor educationale pe termen mediu si lung, avand in vedere tendinta de crestere a numarului solicitarilor de scolarizare in unitatile aflate in administrarea Primariei Sector 5;
c. o audienta la Primarul Sectorului 5/reprezentantii Primariei cu putere de decizie in solutionarea situatiei semnalate.
d. o audienta la Ministrul Educatiei;
d. o audienta la Ministrul Educatiei;
Comitetul Reprezentativ al Părinților
Liceului Teoretic Ion Barbu – București
De ce este important?
Aceasta problema ne afecteaza in prezent pe noi, insa in timp, te poate afecta si pe tine. Este vorba despre viitorul copiilor nostri.