Skip to main content

Către: Guvernul României, Premierului Viorica Dăncilă, Ministerului Educației, Ministrului Valentin Popa

OPRIȚI ABUZURILE ÎN ȘCOLILE SPECIALE

Solicităm Guvernului României și Ministerului Educației, ca până la demararea procesului de reformă în sistemul de educație conform obligațiilor Romaniei, să emită un act normativ în regim de urgență, care să prevadă următoarele:

1. Instalarea de camere video în toate cele 176 de școli speciale din România,
2. Demararea unei anchete exhaustive în școlile speciale din România cu privire la situația abuzurilor împotriva elevilor,
3. Demararea unui program național de evaluare psihologică a personalului didactic și nedidactic din școlile speciale din Romania cu experți evaluatori independenți,
4. Elaboararea unui plan de măsuri de prevenire a abuzurilor și violențelor în școlile speciale,
5. Acordarea accesului reprezentanților societății civile în unitățile de învățământ special din România pentru efectuarea de vizite de monitorizare conform prevederilor Art. 33 din Convenția ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, ratificată de România prin Legea 221/2010.

De ce este important?

Situația din școlile speciale din România NU POATE RĂMÂNE așa!

1. Context
‐ În ciuda discursului oficial, sistemul de învățământ românesc este profund segregat, izolând copiii cu dizabilități în școlile speciale.
‐ Peste 31.000 de copii cu dizabilități sunt izolați în 176 de școli speciale.
‐ Cei mai multi dintre ei sunt victime ale tratamentelor crude, inumane și degradante de către cadrele didactice și personalul auxiliar (bătăi, sedative, contenționări etc.).

2. Statistici și investigații mass‐media
‐ În 30,76% dintre județele din România, parchetele și inspectoratele de poliție au înregistrat plângeri penale legate de abuzurile împotriva copiilor cu dizabilități în școlile speciale doar în 2016. Nu au fost luate măsuri suplimentare.
‐ Mass‐media din România a documentat pe larg abuzurile împotriva copiilor cu dizabilități în școlile speciale.

https://vimeo.com/211528383

‐ Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD)(www.cedcd.ro) a depus numeroase plângeri penale și petiții la Guvern și Ministerul Educației. Nu a fost luată nicio măsură.

- CEDCD a sesizat joi, 30 martie 2017, Parchetul de pe langă Judecătoria Sectorului 4, Avocatul Poprului și Autoritatea Nationala Pentru Protectia Drepturilor Copilului cu privire la abuzurile și relele tratamente aplicate copiilor cu dizabilități din Școala Specială Gimnazială nr. 4 din București. Conform probelor video și înscrisurilor aflate în posesia CEDCD și depuse la dosarul în cauză, copiii cu dizabilități din Școala Specială Gimnazială nr. 4, sunt bătuți cu brutalitate în mod sistematic de cadrele didactice, sunt legați cu funia și transportați către diferite zone ale unității de învățământ, sunt agresați fizic, psihic și emoțional permanent.
Conform probelor video și a declarațiilor personalului școlii, copiii sunt dați cu capul de pereți, trântiți pe jos, trași de păr, lăsați nesupravegheați la ore, ținuți dezbrăcați în școală, totul desfășurându-se ”în spatele ușilor închise”, așa cum declară unul dintre profesorii școlii în cauză.

Este momentul să ne unim forțele pentru cei mai vulnerabili dintre micii noștri prieteni. Vă cerem tuturor sprijinul pentru a îndrepta un sistem de învățământ care chinuie și pedepsește niște copii fără vină.
Semnați și distribuiți, vă rugăm!

Categorie

Actualizări

2017-04-05 11:33:49 +0300

S-a ajuns la 5,000 semnături

2017-03-31 13:57:08 +0300

S-a ajuns la 1,000 semnături

2017-03-31 10:10:41 +0300

S-a ajuns la 500 semnături

2017-03-30 20:28:37 +0300

S-a ajuns la 100 semnături

2017-03-30 19:53:56 +0300

S-a ajuns la 50 semnături

2017-03-30 19:29:01 +0300

S-a ajuns la 25 semnături

2017-03-30 19:16:51 +0300

S-a ajuns la 10 semnături