Skip to main content

Către: Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) și Primăria Municipiului București (PMB)

Ocolirea parcului Herăstrău în siguranță pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști

Pasarela paralelă a fost construită într-un final de către Primăria București. Vă mulțumim pentru susținere și pentru presiunea publică creată!
http://go.de-clic.ro/haicubicla-in-herastrau

Ocolirea parcului Herăstrău în siguranță pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști

Solicităm ALPAB și Primăriei Municipiului București ca ocolirea parcului Herăstrău să fie făcută în condiții de siguranță pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști.

Propunerea Asociației HaicuBicla este ca ocolirea parcului Herăstrău să poată fi făcută pe podul Băneasa și prin curtea ALPAB. COSTURI ZERO.

Prin deschiderea circulatiei publice a curții ALPAB, turul parcului s-ar realiza civilizat, fără riscuri, atât de către pietoni, cât și de către persoanele cu dizabilități și de bicicliști.
Practic, simplu, fără costuri și ușor de implementat.

De ce este important?

Asociația HaicuBicla (#HcB) a identificat trei motive:

1. liniile de înaltă tensiune și circulația trenurilor reprezintă un pericol evident pentru numeroasele persoane care aleg să facă turul parcului traversând podul feroviar.
Miercuri 07 martie 2017, un adolescent s-a electrocutat pe podul feroviar din parcul Herăstrau, cei 27.000 de volți provocându-i arsuri de gradele 2 și 3 pe 90% din suprafața corpului.
În urmă cu doi ani, tot pe acest pod feroviar, doi băieți de 18 ani s-au electrocutat în aceleași condiții.

2. Turul parcului trebuie să fie accesibil inclusiv persoanelor cu dizabilități.

3. Prin deschiderea accesului public a curții ALPAB, ar exista un drum de halaj, așa cum cere legea.
Ce înseamnă asta?
Conform PUG București Lacul Herăstrău este în UTR V1C
Conform aceluiași PUG în RLU (Regulamentul Local de Urbanism) Lacul Herăstrău este situat la zona V
Art. 8 CIRCULAȚII ŞI ACCESE
V1 - V8 - conform studiilor de specialitate avizate conform legii;
- se va asigura accesul din circulaţiile publice ale aleilor ocazional carosabile (pentru întreţinere, aprovizionare, drum de halaj) care vor fi tratate ca alei principale.
- se va asigura din drumul de halaj accesul direct la lac al maşinilor de pompieri.
iar la Art.3 UTILIZĂRI INTERZISE.
V1 + V2 - se interzic orice schimbări ale funcţiunilor spaţiilor verzi publice şi specializate;
- se interzice conversia grupurilor sanitare în spaţii comerciale;
- se interzice ocuparea malurilor între drumul de halaj şi oglinda de apă ca şi poziţionarea pe platforme flotante sau pe piloţi în interiorul oglinzii de apă a unor funcţiuni în absenţa unui P.U.Z. de ansamblu al amenajării peisagistice a malurilor;
- se interzic orice improvizaţii ale colectării apelor uzate ale construcţiilor lacustre;
- se interzice localizarea tonetelor şi tarabelor prin decuparea abuzivă a spaţiilor plantate adiacente trotuarelor, atât în interior, cât şi pe conturul exterior al spaţiilor verzi.

În traducere: se poate propune ca acest drum existent să devina parte din parc.
Fără niciun cost.


Motivul semnării

  • Pentru a accesibiiza zona pietonilor,biciclistilor si mai ales persoanelor cu dizabilitati .
  • Solutia mi se pare simpla, de bun simt
  • Este un promitator inceput. Ar mai trebui largita aleea de pe malul vestic al lacului, sugrumata acum de carciumile autorizate dubios.

Actualizări

2018-04-20 14:15:30 +0300

Petiția este un succes cu 2,707 semnături

2017-08-02 21:30:12 +0300

Mai devreme azi am ajuns în zona podului feroviar și am văzut și noi pasarela temporară pe care Armata Română a asamblat-o.
Din câte am înțeles, se speră ca vineri să fie gata lucrările. http://bit.ly/2vtD5Fs

2017-07-20 15:52:45 +0300

A avut loc ședința despre care le-am tot scris din martie celor de la PMB și avem o comunicare oficială.

Via contul de FB al primarului Gabriela Firea: un alt „subiect luat în discuție a fost situația pasarelei care traversează lacul Herăstrău [...]
Reprezentanții ministerului i-au comunicat Primarului General că vor emite săptămâna viitoare avizul pentru construirea unui ponton plutitor pe care primăria îl va construi ca soluție provizorie până la realizarea pasarelei. [...]
Având în vedere că realizarea acestei pasarele necesită [...] o perioadă mai lungă de realizare, este imperios necesar să amplasăm provizoriu un pod plutitor în vecinătatea podului de cale ferată, care să preia funcțiunea de pod pietonal. După obtinerea acestui aviz, putem începe montarea care nu va dura mai mult de 30 de zile."

2017-07-18 11:24:04 +0300

Întrucât pe ordinea de zi a ședinței de joi 20 iulie de la Primăria Generală se va discuta și bugetul ALPAB, asociația noastră a transmis sâmbătă 15.07 reclamația de mai jos, în atenția dnei. Primar Firea și comisiilor de turism și urbanism:

https://www.facebook.com/notes/hai-cu-bicla/reclama%C8%9Bie-pmb-alpab/906845576134529/

2017-07-04 09:56:59 +0300

Asociația noastră a trimis ieri Primarului General și membrilor Comisiei de Turism din cadrul PMB invitația de a merge la sediul ALPAB și vedea din teren cât de simplu de implementat este ce propunem.
Ce propunem?
Primăria Municipiului Bucureşti și #ALPAB ar putea să ofere ca alternativă pentru ocolirea lacului Herăstrău o potecă ce pleacă de la poarta de intrare în curtea ALPAB. Poteca o ia prin spatele sediului ALPAB, danelor și birourilor acestora - http://bit.ly/2tGHoLQ

2017-07-04 09:52:13 +0300

Zilele trecute au fost puși niște stâlpi din beton care să "interzică" trecerea pe podul feroviar Herăstrău. O idee mai neinspirată și generatoare de noi tragedii și riscuri nici că se putea...
Am vrea să știm și noi dacă cei ce au gândit această "strategie", în loc să deschidă curtea #ALPAB, știu că pe poteca ce pleacă de lângă benzinăria Petrom de la Miorița, se poate ajunge în zona podului feroviar, iar urcarea pe acești stâlpi din beton, face ca liniile de înaltă tensiune să fie și mai aproape de cei care se aventurează - http://bit.ly/2tkLp6E

2017-04-26 21:03:37 +0300

În cadrul Comisiei de Comerț, Turism și Protecție a Consumatorului, i-am propus azi #PMB să ne devină tutori ai proiectului, întrucât doar așa vom putea rezolva situația actuală, prin descâlcirea limitărilor date de particularitățile zonei și de cele derivate din restrictiile date de încadrarea parcului ca zonă protejată.

2017-03-20 23:51:53 +0200

S-a ajuns la 1,000 semnături

2017-03-19 20:57:20 +0200

Râdem și plângem

În bugetul Primăriei Generale București a fost prins un studiu de fezabilitate pentru un „pod pietonal traversare lac Herăstrău, la calea ferată”.
Sunt bugetați 100,000 lei, adică vreo 22,000 euro, DOAR pentru studiu.

Sursa - pagina 4, penultimul rând: http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/buget/docs/2017/20170317/2.38-1_administratia_lacuri_parcuri_si_agrement.pdf

2017-03-19 18:37:59 +0200

Dragilor, iată ce s-a mai întâmplat în ultimele ore:

1. Realitatea TV a auzit de petiția noastră și ne-a rugat să le spunem amănunte. A ieșit această știre: https://www.facebook.com/HaicuBicla/videos/836053993213688/

2. Primăria Sectorului 1 Bucureşti, prin consilierul USR Cristian Bulfon, salută demersul asociației noastre.

3. Cea mai bună veste a momentului este aceea că Tudor Pop, deputat USR, s-a angajat să ne susțină inițiativa prin trimiterea acesteia în Parlamentul României.

Cum lucrurile devin tot mai serioase, vă reamintim link-ul petiției și rugămintea de a o semna cât mai mulți.

2017-03-18 10:14:06 +0200

S-a ajuns la 500 semnături

2017-03-17 16:17:40 +0200

S-a ajuns la 100 semnături

2017-03-17 13:54:34 +0200

S-a ajuns la 50 semnături

2017-03-17 12:17:26 +0200

S-a ajuns la 25 semnături

2017-03-17 11:53:47 +0200

S-a ajuns la 10 semnături