2021-12-30 14:44:02 +0200
Către: Prim-Ministru, Ministerul Educației
Demiterea actualului Ministru al Educației, S. Cîmpeanu.
Noi, semnatarii petiției, cerem de urgență demiterea lui Sorin Cîmpeanu, cel mai incompetent și dezastruos Ministru al Educației.
De ce este important?
Avem argumente solide prin care cerem demisia lui Sorin Cîmpeanu, care este incompetent și prea egoist în ascultarea cererilor cadrelor didactice și părinților, încălcând în numeroase rânduri drepturile și aruncând democrația la gunoi:
1. Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferinţe de presă, a declarat faptul că nu va creşte salariile profesorilor decât cu 8% în urma rectificării bugetare, spunând că această creştere nu ar fi o prioritate, asta nemulțumind și umilind profesori, care urmează să primească doar 60 de lei în plus.
2. Acesta a adoptat un ordin ce oferă posibilitatea unităţilor de învăţământ de a renunţa la catalogul fizic, folosind strict catalogul electronic. Ordinul prevedea ca sursă de finanţare pentru achiziţionarea programelor de catalog electronic să fie bugetul propriu şi fondurile proprii ale unităţilor de învăţământ, fapt pe care îl considerăm atât nejustificat, cât şi inechitabil având în vedere faptul că Ministerul Educaţiei este beneficiar al unui proiect finanţat din fonduri europene, prin care fiecare şcoală ar fi putut avea acces la un astfel de sistem informatic.
3.Ministrul a dovedit, în mod repetat, faptul că nu doreşte altceva decât să servească interesele unor indivizi siniştri, în niciun caz ale elevilor. Acţiunile sale arată faptul că nu doreşte altceva decât să manipuleze opinia publică pentru a-şi creşte capitalul de imagine, încercând să îşi scuze incompetenţa prin prisma unor măsuri populiste, care nu au vreun impact real. Astfel, în locul unei digitalizări reale a învăţământului, a ales catalogul electronic accesibil strict şcolilor care pot plăti din bugetele proprii. Elevi care încă din şcoala primară au studiat după alte programe vor fi nevoiţi să se întoarcă în timp, iar una dintre puţinele instituţii competente şi independente, cu un rol necesar în funcţionarea sistemului de învăţământ, se doreşte a fi transformată într-un circ condus de oameni fără vreo pregătire în domeniu.
4.Acesta nu a dovedit de-a lungul timpului faptul că are în prim-plan bunăstarea elevilor sau a profesorilor, periclitând constant asigurarea unui sistem de învățământ calitativ. În acest sens, solicităm revocarea din funcție a ministrului Sorin Cîmpeanu având în vedere dezinteresul constant față de educație și lipsa de respect acordată activității cadrelor didactice.
5. În octombrie 2015, Sorin Cîmpeanu elaborează o Ordonanță de Urgență prin care diplomele a 70.000 de absolvenţi de studii universitare neautorizate – în majoritate acordate de Universitatea Spiru Haret – vor fi recunoscute de Ministerul Educaţiei. Spiru Haret a fost "validată" drept ”fabrică de diplome”, fiind în centrul mai multor scandaluri.
6. A anulat cu premeditare beneficiile școlii online în anumite cazuri (elevii cu vulnerabilități medicale sau care locuiesc cu familii vulenarabile) și a respins prelungirea vacanței de iarnă cu o săptămână.
7. A încălcat în mod repetat drepturile elevilor și profesorilor, precum cele la odihnă, sănătate, educație sau vacanță.
8. Pe 8 Februarie 2021 doar 15% dintre institutiile de invatamant aveau autorizatie de incendiu (ISU). Mai mult, domnul ministru a afirmat ca peste 50% nu ar avea nevoie, asta in masura in care nu pot exista institutii de invatamant fără astfel de autorizatii.
1. Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferinţe de presă, a declarat faptul că nu va creşte salariile profesorilor decât cu 8% în urma rectificării bugetare, spunând că această creştere nu ar fi o prioritate, asta nemulțumind și umilind profesori, care urmează să primească doar 60 de lei în plus.
2. Acesta a adoptat un ordin ce oferă posibilitatea unităţilor de învăţământ de a renunţa la catalogul fizic, folosind strict catalogul electronic. Ordinul prevedea ca sursă de finanţare pentru achiziţionarea programelor de catalog electronic să fie bugetul propriu şi fondurile proprii ale unităţilor de învăţământ, fapt pe care îl considerăm atât nejustificat, cât şi inechitabil având în vedere faptul că Ministerul Educaţiei este beneficiar al unui proiect finanţat din fonduri europene, prin care fiecare şcoală ar fi putut avea acces la un astfel de sistem informatic.
3.Ministrul a dovedit, în mod repetat, faptul că nu doreşte altceva decât să servească interesele unor indivizi siniştri, în niciun caz ale elevilor. Acţiunile sale arată faptul că nu doreşte altceva decât să manipuleze opinia publică pentru a-şi creşte capitalul de imagine, încercând să îşi scuze incompetenţa prin prisma unor măsuri populiste, care nu au vreun impact real. Astfel, în locul unei digitalizări reale a învăţământului, a ales catalogul electronic accesibil strict şcolilor care pot plăti din bugetele proprii. Elevi care încă din şcoala primară au studiat după alte programe vor fi nevoiţi să se întoarcă în timp, iar una dintre puţinele instituţii competente şi independente, cu un rol necesar în funcţionarea sistemului de învăţământ, se doreşte a fi transformată într-un circ condus de oameni fără vreo pregătire în domeniu.
4.Acesta nu a dovedit de-a lungul timpului faptul că are în prim-plan bunăstarea elevilor sau a profesorilor, periclitând constant asigurarea unui sistem de învățământ calitativ. În acest sens, solicităm revocarea din funcție a ministrului Sorin Cîmpeanu având în vedere dezinteresul constant față de educație și lipsa de respect acordată activității cadrelor didactice.
5. În octombrie 2015, Sorin Cîmpeanu elaborează o Ordonanță de Urgență prin care diplomele a 70.000 de absolvenţi de studii universitare neautorizate – în majoritate acordate de Universitatea Spiru Haret – vor fi recunoscute de Ministerul Educaţiei. Spiru Haret a fost "validată" drept ”fabrică de diplome”, fiind în centrul mai multor scandaluri.
6. A anulat cu premeditare beneficiile școlii online în anumite cazuri (elevii cu vulnerabilități medicale sau care locuiesc cu familii vulenarabile) și a respins prelungirea vacanței de iarnă cu o săptămână.
7. A încălcat în mod repetat drepturile elevilor și profesorilor, precum cele la odihnă, sănătate, educație sau vacanță.
8. Pe 8 Februarie 2021 doar 15% dintre institutiile de invatamant aveau autorizatie de incendiu (ISU). Mai mult, domnul ministru a afirmat ca peste 50% nu ar avea nevoie, asta in masura in care nu pot exista institutii de invatamant fără astfel de autorizatii.